עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קודם כל והכי חשוב, המשפחה - גלי אשתי היקרה ובנותיי אגם ושחר,
מאמן טריאתלון, מאמן אתלטיקה, אתלט פראלימפי - Wheelchair Racing.
בעלים, מנהל מקצועי ומאמן ראשי בקבוצת הריצה Easy-Speed
ראש תחום ריצות ארוכות ורכז תחום המדעים, קמפוס שיאים, אונ׳ ת״א.
שחר ולפת


מטרת הבלוג
פרסום תכנים מקצועיים בעיקר בריצה וטריאתלון, המלצות במגוון נושאים הקשורים לעולם הספורט בכלל וריצה בפרט, דוגמאות לתוכניות אימונים... דוגמאות לסוגי אימונים (פירוט האימון מרמת החימום ועד השחרור).
כתוב בשפה פשוטה ובנימה אישית. המטרה - לתת עוד ערוץ לרכישת ידע, אני מאמין שמכל אחד אפשר לקחת משהו, כל מאמן והדברים שמייחדים אותו.
אני מציע מהניסיון שלי, עברתי לא מעט בעולם הספורט, למדתי ממורים, למדתי ממאמנים, למדתי מספרים, למדתי ממתאמנים, אבל הכי חשוב למדתי על עצמי :)
מקווה שתיהנו :)
אבי
:)


אני וגוזלי


הזמנה אישית

קבוצת הריצה הנה קבוצה חברתית המשלבת אימונים מגוונים באווירה קלילה. שילוב מנצח של עזרה הדדית לצד תחרותיות בריאה.
מתאים לכולם... יש אימונים למתקדמים ויש אימונים לכאלו שלא רצו מעולם... לא תנסו?
יצירת קשר - info@easyspeed.co.il
מרתון פריז 2019


נושאים לכתיבה
מיומנות, טכניקה ויכולת
מיומנות חדשה - דרכי למידה
ריצה נכונה
הצבת מטרות
חימום ושחרור / סוגי מתיחות
Core @ Stability
Doms
שיטות אימון
עבודה עם דופק
צח״מ, סח״ח
הכנה לתחרויות
סוגי טסטים
ריצה בתנאים קיצוניים
קרוס טריינינג
מוטיבציה
אימון יתר
התמכרות לספורט
עקרונות האימון (ספציפיות)
סוגי אימונים
תוכניות אימון
קביעת zones
ניתוח תנועה
קיבעון באימון
אימוני כוח
דימיון מנטלי
טכניקות להרגעה
ביטחון עצמי
פציעות נפוצות ודרכי טיפול
רצים מפורסמים
משטחי ריצה
נעליים וביגוד
F.M.S.
טיפים לתוכנית למרתון
אימון פלאומטרי
אימון עליות
אימון הפוגות
אימון טמפו
crossfit raanana


גל, ניר, אבי, אלדר :)


מרוץ ברוקס ראשל


מרתון על הידיים - טבריה 2016

03/01/2016 15:53
אבי דה-פילוסוף
ביום ו' הקרוב (08.01.16) אני מתכנן לזנק למרחק המלא, 42.195, במרתון טבריה !
מרתון זה מושג שמכיל הרבה דברים מעבר לריצה, זה מושג שמכיל- קרב, סבל, נחישות, תשישות, מטרה, מלחמה, התמודדות וניצחון.
כאחד שבעבר רץ לא מעט מרתונים, והשיג את הסאב 3 שעות, יודע לומר שהכול היה סביב הריצה וסביב התוצאה. מה לעשות, בספורט נמדדים בתוצאות, לטוב ולרע.
הפעם זה שונה, הפעם התוצאה זה הדבר הכי פחות מעניין. סאב 3 שעות לא יהיה... יהיה נס אם זה יסתיים בסאב 6 שעות. זו לא ריצה, זה מרתון על הידיים, מרתון בכיסא גלגלים, כיסא גלגלים רגיל, לא מיוחד, לא ספורטיבי, לא אופני יד... כיסא גלגלים יומיומי... !!!
המאמץ נופל על שרירי הידיים שצריכים לשנע אותי ועוד כיסא ששוקל כ-13 ק"ג. המאמץ הוא לאזן את העומס באופן שווה על שתי הידיים (הבעיה הגדולה ביותר היא שיפועי צד שמסיתים את הכיסא לכיוון השיפוע וכל העומס למעשה נופל על יד אחת).
בכל ק"מ מישורי הידיים מסובבות בין 650-700 פעמים את הגלגלים, בחישוב מהיר זה בין 27300-29400 סיבובי ידיים למרתון.
אז למה זה טוב?
הסיבות הן רבות ומגוונות, אבל הסיבה העיקרית היא סיבה פשוטה: להיות שייך!
התוכנית לא דמתה לשום תכנית ריצה, המון ניסוי וטעיה... בעיקר טעיה. 4 חודשים של הכנה עם הרבה עצירות בגלל כאבי גב, ספזם (התכווצויות שרירים בלתי נשלטות), תנאי מזג אויר (חום או גשם), שחיקה של הגלגלים ועוד כל מיני סיבות מוזרות, בעיקר פיזיולוגיות.
לצורך האימונים רתמתי את המאמן וחבר יקר, חיים מלכא, שני אימונים שבועיים, אימון מתגברות ואימון עליות. במקביל אימוני חתירה במרכז דניאל, שניים עד שלושה אימוני כוח עם הרבה למידה והמצאות (קשירות מוזרות, מניעת התהפכות של הכיסא והינדוס מנחי גוף. צריך לראות כדי להבין) שכוללות עליות מתח, הנפות, חתירה והכול בהנחייתו של נדב בקר. 
ריצות הנפח, סליחה, התגלגלויות הנפח, דרשו לוגיסטיקה וליווי. טיפסנו מ-4 ק"מ ל-8 ק"מ, ל-12 ק"מ, ל-16 ק"מ, ל-20 ק"מ, ל- 23 ק"מ, ל-26 ק"מ ומסכמת שבועיים לפני המרתון 30 ק"מ. קצב ההתגלגלות נע בין 7:30 דק' לק"מ ל- 9:30 דק' לק"מ (תלוי בתוואי השטח ובשיפועים).
פה נכנסו לתמונה חברים יקרים... חוה ואלון שהקריבו שעות מזמנם, ורונן ודניס שתמיד חיכו ללוות את הקטע האחרון והקשה.
אחד הרגעים המרגשים היה שלב ההרשמה, רעדה לי היד, הכנסתי פרטים אישיים... ואז שאלה: "מה הזמן הטוב ביותר שלך למרחק..." תשובה - 02:59:35)... שאלה נוספת: "בכמה זמן אתה מתכנן לרוץ את המרתון?" טוב... פה נתקעתי כמה דקות... מה לרוץ? לך תסביר למחשב שזה לא ריצה... זמן- 6 שעות... אלוהים יעזור.
אישור ההרשמה :)
הכול התגלגל בכיוון חיובי עד המסכמת שבה נאלצתי לעצור בק"מ ה 25 בגלל פציעה באקסטנסורים של כף היד (ותודה לגליה על החילוץ). לרגע הכל קרס. אבל אחרי שבוע ללא פעילות עם טיפולים אגרסיביים במכון לרפואת ספורט אצל הפיזיותרפיסתית מספר 1 בעולם, ד"ר גלי דר... (אני לא משוחד), הנפיחות ירדה, הכאבים דעכו והאופטימיות חזרה.
עכשיו אנחנו עם הפנים קדימה. אמנם צפוי מזג אויר סוער, אבל הלב חם... רותח!!! ילוו אותי מעל 30 מתאמנים חלקם את כל הדרך. לא מובן מאליו. לא נתפס. הכינו חולצות ממותגות עם הלוגו של הקבוצה ועם המשפט "תמיד איתך". 
אז למרתון חוקים משלו... ועוד כל מיני סיסמאות ותירוצים. אין תירוצים ואין סיסמאות... אני מחוייב למשפחה - לגלי לשחר ולאגם שחוגגת שנה ארבעה ימים לפני המרתון. מחוייב למתאמנים. מחוייב לחברים. מחוייב לחוה. מחוייב לדן שנמצא בשליחות בחו"ל. מחוייב לאלו שתמכו (soft-wheel, סונטו וסאקוני). מחוייב לעצמי. מחוייב לקוראי הבלוג.
נפגש בקו הזינוק והכי חשוב נחגוג בקו הסיום. ואסיים במשפט של Mike Fanelli, אחד מגדולי המאמנים האמריקאים ורץ מרתון מחונן בעצמו:
I tell runners to dividethe race into thirds. Run the first part with your head
the middle part with your personality, and the last part with your heart
שיהיה לנו בהצלחה!
מורן
04/01/2016 08:36
כל הכבוד, אני אגיע ואחכה לך בקו הסיום :)
ליה
04/01/2016 08:48
אלוף האלופים
דן סלפטר
04/01/2016 09:09
מדהים אבי. בהצלחה רבה!
רן
04/01/2016 09:32
הרבה בהצלחה!!!!!!!!
אורי
04/01/2016 09:50
כל הכבוד על הנחישות
בהצלחה בהצלחה
טלי
04/01/2016 09:59
אבי, אתה מלך! אלוף!!! הכי מעורר השראה שיכול להיות! אם אני רצה, אז זה ממש בזכותך. שמחה להיות חלק מהקבוצה המדהימה שפוגשת אותך כ"כ מוקדם בבוקר, בקור. בחום. בהערכה רבה ואהבה. תמיד איתך.
עטרה
04/01/2016 10:12
בהצלחה רבה לך ולכל מלוויך!
ארזא
04/01/2016 12:00
ווואו אבי ...בהצלחה. כל הכבוד
אלמוג
04/01/2016 13:50
אתה מקור השראה לכל אדם באשר הוא.
כולנו מאחוריך.
נטלה
04/01/2016 17:54
מצדיעה לך! כל הכבוד ובהצלחה!!!
סילביו
07/01/2016 17:55
כל הכבוד אבי,בתור אחד שמתגלגל על אופני יד כל שבוע אני יודע שזה הרבה יותר קשה על כסא יומיומי.
בהצלחה וניפגש על הזינוק המרתון ת"א
כתיבת תגובה:
שמכם:

אימייל:

קישור:

תגובה:


הקלד את המספר המופיע בתמונה:

ארכיון
קבוצת ריצה איזי-ספיד


אבי וגלי


מרתון קופנהגן - מאי 12


ישראמן 2011


קישורים מומלצים
saucony


HIGH5


Suunto


שנה טובה


easy love


:)


אגם :)