עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קודם כל והכי חשוב, המשפחה - גלי אשתי היקרה ובנותיי אגם ושחר,
מאמן טריאתלון, מאמן אתלטיקה, אתלט פראלימפי - Wheelchair Racing.
בעלים, מנהל מקצועי ומאמן ראשי בקבוצת הריצה Easy-Speed
ראש תחום ריצות ארוכות ורכז תחום המדעים, קמפוס שיאים, אונ׳ ת״א.
שחר ולפת


מטרת הבלוג
פרסום תכנים מקצועיים בעיקר בריצה וטריאתלון, המלצות במגוון נושאים הקשורים לעולם הספורט בכלל וריצה בפרט, דוגמאות לתוכניות אימונים... דוגמאות לסוגי אימונים (פירוט האימון מרמת החימום ועד השחרור).
כתוב בשפה פשוטה ובנימה אישית. המטרה - לתת עוד ערוץ לרכישת ידע, אני מאמין שמכל אחד אפשר לקחת משהו, כל מאמן והדברים שמייחדים אותו.
אני מציע מהניסיון שלי, עברתי לא מעט בעולם הספורט, למדתי ממורים, למדתי ממאמנים, למדתי מספרים, למדתי ממתאמנים, אבל הכי חשוב למדתי על עצמי :)
מקווה שתיהנו :)
אבי
:)


אני וגוזלי


הזמנה אישית

קבוצת הריצה הנה קבוצה חברתית המשלבת אימונים מגוונים באווירה קלילה. שילוב מנצח של עזרה הדדית לצד תחרותיות בריאה.
מתאים לכולם... יש אימונים למתקדמים ויש אימונים לכאלו שלא רצו מעולם... לא תנסו?
יצירת קשר - info@easyspeed.co.il
מרתון פריז 2019


נושאים לכתיבה
מיומנות, טכניקה ויכולת
מיומנות חדשה - דרכי למידה
ריצה נכונה
הצבת מטרות
חימום ושחרור / סוגי מתיחות
Core @ Stability
Doms
שיטות אימון
עבודה עם דופק
צח״מ, סח״ח
הכנה לתחרויות
סוגי טסטים
ריצה בתנאים קיצוניים
קרוס טריינינג
מוטיבציה
אימון יתר
התמכרות לספורט
עקרונות האימון (ספציפיות)
סוגי אימונים
תוכניות אימון
קביעת zones
ניתוח תנועה
קיבעון באימון
אימוני כוח
דימיון מנטלי
טכניקות להרגעה
ביטחון עצמי
פציעות נפוצות ודרכי טיפול
רצים מפורסמים
משטחי ריצה
נעליים וביגוד
F.M.S.
טיפים לתוכנית למרתון
אימון פלאומטרי
אימון עליות
אימון הפוגות
אימון טמפו
crossfit raanana


גל, ניר, אבי, אלדר :)


מרוץ ברוקס ראשל


מטבריה לטוקיו... עוברים דרך פריז

23/09/2018 11:41
אבי דה-פילוסוף
נתחיל מהסוף - מרתון טבריה 2019 - תוצאה רשמית 02:12:14, התנסות ראשונה במרחק המלא וקביעת נקודת ציון חשובה.
הרבה תובנות, בעיקר סביב נקודות החולשה:
  1. מהירות (מרכיב של טכניקה / כוח / ניווט)
  2. ניווט - היכולת לתמרן עם הכיסא מבלי להוריד ידיים מהחישוק
  3. עליות ושיפועים - בעיקר שילוב טכניקה, קאדנס וכוח

אז יש נקודת התייחסות! וזה חשוב. המטרה בסופו של התהליך לנסות לקבוע קריטריון - 01:35:00 , נראה כרגע רחוק כמו הירח, אבל זה לא מה שימנע ממני לנסות. כל האנרגיה והמוטיבציה מגויסים לנושא. זה השלב בו ננסה להוריד את הירח, לא כסיסמא, אלא הלכה למעשה.
ניתוח לאחור של ההכנות למרתון טבריה מראה הכנה לא אידאלית:
  • מאי 2018 - תחרות גראנד פרי - נוטוויל שבשוויץ - קפיצה למים העמוקים בתחרויות מסלול - 800 מ' / 1500 מ'. שם הבנתי שתחרויות מסלול פחות רלוונטיות וצריך להתמקד במרתון. הסיבה העיקרית להחלטה הזו שבמסלול יש דבוקה של מתחרים וכדי לדעת להתחרות בדבוקה צריך לקיים אימונים בנוכחות מספר כיסאות, מה שלא אפשרי בישראל כי אין עוד ספורטאים בענף. סיבה נוספת זה חוסר הניסיון שלי בניווט במסלול אתלטיקה דבר שדורש דיוק ושמירה על מסלול. בתחרות הזו פגשתי לראשונה, פנים מול פנים, את המאמן שלי, ג'וש ג'ורג, ג'וש ג'ורג' ספורטאי פראלימפי מחונן, שיאן עולם, מדליסט אולימפי, קבענו יעדים, קיימנו אימונים, למדנו להכיר את הענף לעומק. עשינו מדידות לכיסא חדש וביצענו הזמנה... נותר כרגע לחכות ולהמשיך להתאמן על כיסא יד שנייה ולא מותאם.
  • יוני 2018 - אוגוסט 2018 - עבודה על טכניקה - הסתגלות לכפפות חדשות וקשות / עבודה על רולר Indoor. שילוב אימוני חיזוקים וכוח על בסיס של פעמיים בשבוע.  בתחילת יולי מבצע של סימון מסלולים באצטדיון... התמונות מדברות בעד עצמן
  • ספטמבר 2018 -  הגיע הכיסא החדש, התאמות ספציפיות, הסתגלות לפוזיציה חדשה ויותר אירודינאמית, המשך עבודה על טכניקה עם הרולר Indoor. וכמובן חיזוקים וכוח.
  • אוקטובר  2018 - ג'וש מגיע לישראל - שבועיים של אימונים אינטנסיביים והמון עבודה על טכניקה ומהירות, חיזוקים וכוח.

  • נובמבר 2018 - דצמבר 2018 -  אימוני אצטדיון / אימוני רולר / מעט אימוני כביש/פארק / חיזוקים וכוח.
  • 04 ינואר 2019 - מרתון טבריה (02:12:14).
אין זמן יותר לתהליכי למידה, יש מטרה ותוקפים אותה בכל הכוח! חייבים לשפר נקודות חולשה (בעיקר מהירות).
מטרה - קריטריון לטוקיו 2020 - מרתון (טרם נקבע איזה) באזור חודש ינואר 2020... בזמן של 01:35:00.
יעדי ביניים
  • חצי מרתון ת"א - 22.02.19 -בזמן  01:02:30.
  • מרתון פריז - 14.04.19 - לנסות לגרד את ה 02:00:00
  • מרתון אדינבורו - 24.05.19 - התנסות במסלול (אין מטרות כמותיות)
  • מרתון ? כנראה בשוויץ (נוטוויל), טרם פורסם תאריך - סאב שעתיים.
  • מרתון ? ביפן - (טרם פורסם תאריך) - מרתון שמיועד רק לכיסאות מרוץ ומשתתפים בו קרוב ל 150 אתלטים - בזמן של 01:45:00
דרכים להשגת המטרה עובר דרך לו"ז אימונים קשיח הכולל:

לסיכום, אמנם המטרה נראית רחוקה, אבל במושגים אולימפיים הזמן קצר. חיים מתחרות לתחרות ממרתון למרתון, הכול במטרה לקצץ בזמנים, מרתון זה יותר מריצה, זה מסמל נחישות, התמדה, כאב, טרגדיה וניצחון. 
בספורט נמדדים בתוצאות, טוקיו לא מחכה... צריך להזיע ולדמם בשביל הסיכוי להגיע. לשמחתי יש קבוצה שלמה, Easy-Speed Running Club שנותנת לי רוח גבית. יש תמיכה בבית. יש צוות מקצועי וטכני. הכי מחמם את הלב שיש עוקבים מקרוב ומרחוק, שמפרגנים ומחבקים, זה לא מובן מאליו.
הנה קישור לכתבה שנותנת הצצה לעולם הזה... 
עם הפנים קדימה למרתון הבא - פריז 14.04.19... ועם מבט לאופק לטוקיו... כי לא מדובר בי... מדובר בנו!
כתיבת תגובה:
שמכם:

אימייל:

קישור:

תגובה:


הקלד את המספר המופיע בתמונה:

ארכיון
קבוצת ריצה איזי-ספיד


אבי וגלי


מרתון קופנהגן - מאי 12


ישראמן 2011


קישורים מומלצים
saucony


HIGH5


Suunto


שנה טובה


easy love


:)


אגם :)